stå emot shaitan

BismillAllah 
Assalam aleykom
jag älskar denna berättelsen, en av mina favoriter.
 
En man vaknade tidigt på morgonen för att utföra Fajr bönen. Han klädde på sig, gjorde sin tvagning och var på väg till moskén. På väg till moskén, föll mannen ner och hans kläder blev smutsiga. Han reste sig, borstade av sig, och begav sig hemåt. Han bytte kläder, gjorde sin tvagning och var återigen på väg till moskén. ... På väg till moskén föll han igen, på samma plats! Han reste sig igen, borstade av sig ut och gick hem. Återigen, bytte han sina kläder, gjorde sin tvagning och var på väg till moskén. På sin väg till moskén mötte han en man som höll i en lykta. Han frågade mannen om hans identitet och mannen svarade "Jag såg dig falla två gånger på väg till moskén, så jag tog med en lampa så jag kan lysa upp din väg." Den första mannen tackade honom hjärtligt och de två gick tillsammans till moskén. Väl framme vid moskén, frågade den första mannen, mannen med lampan att komma in och be Fajr med honom. Den andre mannen vägrade. Den första mannen frågade honom ett par gånger till och, men svaret blev detsamma. Den första mannen frågade honom varför han inte ville komma in och be. Då svarade mannen: "Jag är Shaytan" (djävulen). Mannen blev chockad av detta svar. Shaytan fortsatte med att förklara: "Jag såg dig på väg till moskén och det var jag som fick dig att falla. När du gick hem, rengjorde dig själv och gick tillbaka på väg till moskén, förlät Allah alla dina synder. Jag fick dig att falla för andra gången, och inte heller det fick dig att stanna hemma, utan du gick tillbaka på din väg till moskén. På grund av detta, förlät Allah alla synder för hela din familj. Jag var rädd att om jag fick er att falla en gång till, skulle Allah förlåta synderna för folket i din by, så jag såg till att du nådde Moskén säkert .."

hoppas ni lär er från detta bröder och systrar.. låt inte shaitan hindra er från att be era värdefulla böner.

JazakAllah kheir

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!